سرطان سینه و درد کتف
نوشته شده توسط : drmohandes

 سرطان سینه و درد کتف

 

 

سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین بانوان کشورمان است. با این حال به لطف پیشرفت های علم پزشکی و ارتقاء روش های درمانی بسیاری از افراد از این سرطان جان سالم به در می برند. درد کتف در افراد تحت درمان سرطان سینه یکی از علائم رایج است که نباید نادیده گرفته شود. تشخیص به موقع و انجام راهکارهای درمانی مؤثر می تواند تا حد زیادی از بروز عوارض جدی در بلند مدت پیشگیری کند.

بسیاری از افرادی که تحت شیمی درمانی یا جراحی برای درمان سرطان سینه قرار گرفته اند ، با درد در قسمت شانه و کتف خود به خصوص در زمان کشیدن دست ها به پشت سر مواجه شده اند. مشکل از کجاست؟

مشکلات و دردهای ناحیه کتف پس از درمان سرطان سینه  بسیار شایع هستند. حدود هفتاد درصد از بیماران سرطان سینه ممکن است با این مشکل مواجه شوند و توانایی آن ها در حرکت دادن شانه و دست هایشان محدود شود. دو علت اصلی برای درد شانه در بیماران سرطان سینه وجود دارد که عبارتند از:

-         التهاب مفاصل : کسانی که تحت عمل های جراحی ماستکتومی یا لامپکتومی سینه و سایر درمان ها مانند پرتو درمانی قرار می گیرند دچار التهاب ماهیچه ها و مفاصل ناحیه کتف و زیر بغل می شوند. التهاب عضلات به خصوص در هفته های اول پس از جراحی سبب ایجاد درد در مفاصل و ماهیچه های ناحیه کتف می شود.  

-         کتف یخ زده (Frozen Shoulder) : حرکت ندادن دست ها و کتف و بی تحرکی برای طی دوران نقاهت پس از جراحی سرطان سینه می تواند سبب ضعیف شدن ماهیچه های کتف و خشکی آن ها و در نتیجه احساس درد شود.

برای رفع مشکل درد کتف در بیماران سرطان سینه چه می توان کرد؟

 

درد کتف در بیماران کاملاً قابل درمان است و در بسیاری از موارد با استفاده از داروهای مسکن ضد التهاب و مراجعه به فیزیوتراپی برطرف می شود. پیش از اقدامات درمانی، متخصص فیزیوتراپی ممکن است برای بررسی دقیق ماهیچه ها و مفاصل ناحیه دست و شانه ، از شما بخواهد آزمایش سی تی اسکن یا ام آر آی انجام دهید. به محض اینکه تشخیص توسط فیزیوتراپیست قطعی شد، حرکات اصلاحی به منظور بازگرداندن ماهیچه ها و تاندون های شانه به حالت اولیه آغاز می شود. پیشنهاد ما این است که با مشورت با جراح پستان خود ، به فیزیوتراپیستی مراجعه کنید که تجربه کار با بیماران سرطان پستان را داشته باشد.

در صورتی که مشکل درد شانه با مراجعه به فیزیوتراپیست برطرف نشد، پزشکان معمولاً از تزریق کورتون برای کاهش التهاب مفاصل استفاده می کنند. به یاد داشته باشید انتخاب یک تیم درمانی مناسب می تواند تا حد زیادی از عوارض مختلف درمان سرطان پستان مانند درد شانه کم کند.  دکتر موسی زاده با سال ها تجربه در انجام انواع جراحی های سرطان پستان آماده ارائه هرگونه مشاوره به شما در خصوص روش های درمان سرطان سینه و عوارض هر یک می باشند.

 بهترین متخصص سرطان پستان

دکتر  فرهاد موسی زاده ، یکی از بهترین متخصص سرطان پستان می باشند. ایشان فارغ التحصیل جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1384 و دارای مدرک فلوشیپ تخصصی از دانشگاه تورنتو کانادا هستند. در طول مدت پانزده سال فعالیت تخصصی در زمینه جراحی های داخلی، جراحی زیبایی پستان و جراحی سرطان پستان، دکتر موسی زاده با موارد متعددی از بیماران مختلف روبرو شده اند و تجارب بسیار ارزشمندی کسب کرده اند.  برای دریافت مشاوره و  آگاهی از روش های نوین درمان سرطان پستان می توانید به صفحه اینستاگرام دکتر موسی زاده مراجعه کنید و یا با مطب ایشان تماس بگیرید.

 

 منبع

https://www.rickysinghmd.com/breast-cancer-awareness-shoulder-pain/

 





:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: