حقایقی که باید قبل از کاشت ایمپلنت بدانید
نوشته شده توسط : drmohandes

ایمپلنت چگونه کار می کند ؟

ایمپلنت به صورت جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرد و به عنوان ریشه دندان های از دست رفته شما عمل می کند ایمپلنت بعد از جوش خوردن به استخوان فک مانع از لغزش روکش دندان یا دست دندان مصنوعی شما می شود . روکش دندان و پروتز نصب شده روی ایمپلنت ها در دهان شما نمی لغزد و این یک مزیت مهم ایمپلنت هنگام غذا خوردن و صحبت کردن است . این پایه محکم باعث می شود تا روکش دندان یا دندان مضنوعی که روی ایمپلنت نصب می شود طبیعی تر از دندان مصنوعی یا بریج های دندانی باشد و همانند دندان طبیعی به نظر برسد .

 

چه کسانی می توانند کاشت دندان را انجام دهند؟

برای برخی از افراد استفاده دندان مصنوعی یا بریج های دندانی معمول به دلیل لغزش در دهان و عدم راحتی در جویدن غذا پسندیده نیستند . علاوه بر این استفاده از بریج دندان باعث می شود تا دندان های سالم کناری تراش بخورند و این امر سبب پوسیدگی دندان های سالم کناری می شود . مزیت ایمپلنت دندان این است که برای جایگزینی یک یا چند دندان نیاز به تراش دندان های کناری و از بین بردن آن ها نیست . در واقع اکثر افراد می توانند از مزایای ایمپلنت دندان بهره مند شوند و از کاشت دندان استفاده کنند . به طور معمول اگر شما دارای شرایط زیر باشید

ایمپلنت گزینه ای مناسب برای شما می باشد :

• یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید
• استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندان داشته باشید یا بتوانید پیوند استخوان برای ایمپلنت انجام دهید
• لثه و بافت دهانی سالم داشته باشید
• بیماری خاصی که به ایمپلنت آسیب برساند نداشته باشید
• از دندان مصنوعی به دلیل لغزیدن در دهان خسته شده باشید و خوشتان نیاید
• قدرت جویدن و گفتار خود را به دلیل بی دندانی از دست داده باشید
• سیگاری نباشید

قبل، حین و بعد از جراحی ایمپلنت دندان چه اتفاقی می افتد؟

قبل از ایمپلنت دندان دندانپزشک سی تی اسکن و دهان و محل ایمپلنت را بررسی می کند. در این زمان متخصص ایمپلنت کیفیت و کمیت استخوان

فک را قبل از جراحی ایمپلنت ارزیابی می کند تا مطئن شود که آیا استخوان بیشتری در محل کاشت ایمپلنت دندان مورد نیاز است یا خیر و آیا فرد

متقاضی کاشت دندان نیاز به پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دارد یا خیر. توجه داشته باشید که بهترین نوع و مارک ایمپلنت دندان در صورت رعایت نکردن

بهداشت دهان و دندان و نداشتن تجربه و مهارت کافی متخصص ایمپلنت می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود.

مزایا و معایب انواع کامپوزیت دندان

 

ایمپلنت چند مرحله دارد ؟

بعد از جلسه مشاوره رایگان ایمپلنت و اطمینان از اینکه محل مورد نظر برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب است یک زمان برای جراحی ایمپلنت (های) دندان برای شخص تنظیم می شود .

در حین جراحی ایمپلنت دندان ناحیه کاشت ایمپلنت بی حس شده و فرد هنگام کاشت دندان دردی حس نخواهد کرد. بنا به نظر متخصص ایمپلنت می توان قبل از جراحی کاشت دندان از مسکن یا آرام بخش برای کاهش استرس و ترس بیمار از ایمپلنت استفاده کرد.

جراحی ایمپلنت دندان یک روش کاملا تخصصی است که البته به تجربه متخصص فک و صورت هم نیاز دارد. طبق گفته دکتر سزاوار  متخصص ایمپلنت و جراح فک و صورت در تهران نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک بیمار بستگی دارد.

در این جراحی خطرات و عوارضی هم وجود دارد که متخصص فک و صورت باید متوجه این موضوع باشد. پشتیبانی استخوان فک از اباتمنت یا پایه فلزی اهمیت دارد. در صورتی که استخوان فک بیمار ضعیف باشد، توان تحمل فشار وارده از سوی دندان ایمپلنت را ندارد. به همین دلیل کاشت دندان با شکست مواجه می‌شود و استخوان فک آسیب می‌بیند.

پس با این حساب انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در تهران اهمیت دارد. جراحان با تجربه با توجه به معایناتی که باید قبل از جراحی انجام می‌دهند، مشکلات استخوان فک را برطرف می‌کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: